نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5317
-
الف
+

نقدی بر انیمیشن در حال نشر «پهلوانان» از شبکه آی فیلم2

در این گزارش نگاهی به انیمیشن در حال نشر «پهلوانان» خواهید داشت.

به گزارش آی فیلم 2، سریال ها و فلم های انیمیشنی همواره مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و تماشای آن برای همه سنین لذت بخش می باشد.

انیمیشن ها با روایت های شیرین و جذاب همراه با جهانی از رنگ ها، مخاطبان را از هر سنی همراه خود ساخته و به دنیای قصه ها می برد. شبکه آی فیلم2 هم تاکنون در جدول نشر خود چندین انیمیشن را نشر کرده که با استقبال بسیار روبرو شده است.

یکی از انیمیشن های در حال نشر این شبکه تلویزیونی، «پهلوانان» به کارگردانی «سیاوش زرین آبادی» می باشد که در 52 قسمت و 4 فصل، در سال 1386 تولید شده است.

«پهلوانان» چنانکه از نامش هم پیداست قصه ای قهرمان محور دارد و برخی الگوها و ارزش های اخلاقی در سنت های ایران باستان را بازنمایی و صورت بندی می کند. این انیمیشن به دل تاریخ می زند تا برای امروز مفاهیم و پیام های کاربردی را استخراج کرده و در منظر نگاه مخاطب قرار دهد. شخصیت محوری داستان و قهرمان داستان البته نامی آشناست. «محمود قتالی خوارزمی» یا همان «پوریای ولی» که شاید بسیاری به ویژه نسل جدید نامش را شنیده باشند؛ اما از مرام و رسمش بی اطلاع باشند.

«پهلوانان» با رجوع به شخصیت این چهره تاریخی در قرن هشتم هجری و از دیار خراسان تلاش کرده در بستر درامی جذاب به روایت زندگی و شخصیت او بپردازد. پوریای ولی آهنگر است و زورخانه ای را در شهر اداره می کند. او در عین ورزشکار بودن، شاعر و عارف هم هست و شخصیتی چند بعدی دارد. اما آنچه او را به شخصیتی برجسته بدل کرده نه صرفا فنون کشتی گیری، بلکه اخلاق جوانمردانه است که او را از یک قهرمان به پهلوان بدل می کند.

در میان این شاگردان سه جوان یعنی «یاور آهنگر»، «صفی نمد مال» و «مفرد سلمانی» از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و پوریا با کمک آنها به مبارزه علیه ظلم و بیدادگری حاکمان و داروغه زورگوی شهر می‌پردازد.

این سریال سرشار از موقعیت ها و قصه های حکیمانه و اخلاقی است که سویه های عارفانه و حماسی را می توان در آنها مورد خوانش قرار داد. آنچه این انیمیشن را جذاب می کند نه صرف این شخصیت ها و مضامین اخلاقی برساخته آن است، بلکه فرم و روایت جذابی است که موجب می شود مخاطب ابتدا در بستر سرگرمی جذب قصه و شخصیت هایش شود و بعد از مضامین اخلاقی و حماسی آن تاثیر بپذیرد.

به نقل از بازتاب، در تولید این انیمیشن از روش دو بعدی استفاده شده و در یک پروسه زمانی طولانی که شامل 7 ماه پیش تولید و 2 سال تولید می شود، ساخته شده است. طراحی و گرافیک شخصیت ها، رنگ آمیزی جذاب و گویندگی و صدا گذاری اثر این سریال را به انیمیشنی جذاب بدل کرده که تماشای آن برای هر مخاطب فارسی زبان دلنشین است.

گفتنی است سریال «پهلوانان» هر روز ساعت 16:00 به وقت کابل، 15:00 به وقت تهران و 16:30 به وقت دوشنبه از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر می شود .

بیشتر بخوانید:

تماشای آنلاین سریال «جوانمردان»

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر